وبسایت خبری خوی نیوز

جدیدترین اخبار شهرستان خوی,خوی نیوز,اخبار آذربایجان

وبسایت خبری خوی نیوز

جدیدترین اخبار شهرستان خوی,خوی نیوز,اخبار آذربایجان

پیوندهای روزانه

به گزارش خوی نیوز:

سخنان رئیس جمهور و رهبری در مورد زبان انگلیسی + واکنش ها

در حالیکه رهبری معظم انقلاب در دیدار معلمان به فراگیری زبان های دیگر نیز تاکید و از تک روی زبان انگلیسی در مدارس انتقاد کرده بودند رئیس جمهور در سخنانی عجیب و در تضاد به سخنان رهبری بر یادگیری این زبان تاکید کردند.

آنچه در زیر خواهید دید سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری  میباشد و واکنش های در پی ان.

روحانی در گرامیداشت مقام معلم: ببینید امروز با زبان انگلیسی چه شغل بزرگی در زمینه آی‌تی در هند به‌وجود آورده‌اند/ ما باید زبانی را یاد دهیم که در کنارش علم، راحت‌تر به دست آید و شغل بیشتر برای نسل جوان آینده به وجود بیاورد و ارتباط اقتصادی ما را با دنیا تسهیل کند/ مردم خودشان باید انتخاب کنند که چند زبان می‌خواهند بیاموزند/ وقتی در مدرسه‌ای ۹۸ درصد دانش آموزان یک زبان را انتخاب کردند ما که نمی‌توانیم برای آن ۲ درصد معلم دیگری را به کار بگیریم منبع فارس

 واکنش یاسر جبرعیلی به سخنان رئیس جمهوری:

سید یاسر جبرائیلی نوشت:

 

سخنان امروز وی درباره زبان انگلیسی، یک بحث مستقل و یک کنش علمی و نظری نیست که با استدلال ها و استنادات علمی و تاریخی  به آن پاسخ دهیم و فی المثل از فرجام از خودباختگی های آتاتورکی و رضاخانی در مقابل فرهنگ غربی از او بپرسیم، یا بخواهیم نقش و جایگاه زبان انگلیسی را در پیشرفت علمی فرانسه و آلمان برایمان توضیح دهند، یا سوال کنیم مگر کسی اساسا با آموختن انگلیسی مخالفت کرده است که جنابعالی اینگونه برآشفته اید؟

🔻مسئله حسن روحانی زبان انگلیسی نیست. بنای او بر “بی حرمتی” است و تصورش این است که می تواند از این طریق جایگاهی برای خود دست و پا کند.

🔻تنها راه توقف این دریدگی ها نیز که بار اول نیز نیست، آنست که شخصیت های برجسته کشور از مراجع عظام و روسای قوا تا دیگر بزرگان، درباره حد و اندازه حسن روحانی و عواقب این بی حیایی ها به وی هشدار و تذکر جدی و علنی دهند.

🚫پ.ن:
🔹رهبر معظم انقلاب: زبان علم فقط انگلیسی نیست، اصرار بر ترویج انحصاری این زبان ناسالم است.
🔸روحانی: مردم خودشان باید انتخاب کنند که چند زبان می‌خواهند بیاموزند!

  • admin